Συνέντευξη στο περιοδικό Entos

Υλικά & χρώματα, βασικοί πρωταγωνιστές. Ποια η πηγή έμπνευσής σας;

Κατερινα Καρούσου ΈκθεσηΜια κύρια πηγή έμπνευσης είναι τα υλικά. Βλέποντας ένα υλικό μου έρχεται μια ιδέα. Βέβαια έχω προτιμήσεις, μ' αρέσει το βελούδο ανεξαρτήτως μόδας, είναι ένα ύφασμα που το χρησιμοποιώ κάθε χειμώνα, είναι ένα πολύ θηλυκό ύφασμα. Μ' αρέσουν τα μετάξια και τα λινά, μ' αρέσουν τα "καθαρά υφάσματα", μεταξωτά, λινά, βαμβακερά. Ως προς τα χρώματα προτιμώ τα γήινα, τα μπορντώ, όλα τα χρώματα μ' αρέσουν αλλά προτιμώ πάντα τις μουντές αποχρώσεις. Το μαύρο είναι η αδυναμία μου. Η μόδα δεν με αφορά και πολύ. Θέλω να κάνω διαχρονικά πράγματα που υμνούν τη θηλυκότητα.

Τα καπέλα και τα γυαλιά έχουν την ιδιότητα να "καμουφλάρουν"... και να διαφοροποιούν ίσως την αυθεντική εικόνα. Σε τι βαθμό μπορεί να επιτευχθεί αυτό; Είναι μέσα στις επιδιώξεις της έκθεσης;

Όντως τα καπέλα όπως και τα γυαλιά καμουφλάρουν. Είναι και αυτό ένα παιχνίδι. Ούτως ή άλλως η μόδα και οι τάσεις της είναι σαν ένα παιχνίδι που ανακυκλώνεται και επαναλαμβάνεται, μια αλλαγή image για όσους ασχολούνται και ενημερώνονται για τις τάσεις της. Αλλά όπως είπα και προηγουμένως η μόδα δεν με αφορά, πολύ γιατί πολλές φορές το μόνο που κάνει είναι να καταστρέφει τη γυναικεία φιγούρα και να αποπροσανατολίζει τις γυναίκες κάνοντάς τες να φορούν πράγματα που δεν τους πηγαίνουν καθόλου. Πάντως μ' αυτή την έκθεση δεν επιδιώκω να καμουφλάρω τίποτα, είναι μια απλή αναπόληση στη θηλυκότητα.

Αληθεύει ότι η επόμενη κίνηση είναι το fashion design; Διαπρέψατε στο χώρο του modeling και επώνυμα ευρωπαϊκά περιοδικά σας φιλοξένησαν στο εξώφυλλό τους.Aλλος χώρος, άλλος κόσμος... Θα τον δείτε από άλλη "οπτική"; Ποιο το στυλ που θα προτιμήσετε για τις γυναίκες του millennium και από πού ορμώμενη;

Κατερινα Καρούσου ΈκθεσηΗ επόμενη κίνησή μου είναι φυσική συνέπεια της δουλειάς μου, ούτως ή άλλως με ρούχα άρχισε η σταδιοδρομία μου στο χώρο της μόδας. Επί σειρά ετών ήμουν βοηθός της σχεδιάστριας Λουκίας και από εκεί άρχισε η ιστορία μου με τα καπέλα. Μέσα στις αρμοδιότητές μου ήταν να κάνω το styling για τις επιδείξεις μόδας που γινόντουσαν κάθε σεζόν. Πάντα χρησιμοποιούσα καπέλα, καθώς και γάντια, γιατί και αυτό το θεωρώ ένα απαραίτητο γυναικείο αξεσουάρ. Εκεί συνειδητοποίησα ότι όσοι κάνουν αυτό το επάγγελμα είναι ηλικιωμένοι και δεν υπάρχει κανένας νέος να συνεχίσει την τέχνη του χειροποίητου καπέλου. Κανείς δεν ήταν διατεθειμένος να μου τη μάθει και εγώ βρέθηκα στη Νέα Υόρκη, στην καρδιά του Μανχάταν παρακολουθώντας μαθήματα πιλοποιίας στο F.I.T. (Fashion Institute of Technology). Εκεί πριν τελειώσω την εκπαίδευσή μου βρήκα δουλειά σ' έναν γνωστό Αμερικάνο σχεδιαστή καπέλων, παρέμεινα στη Νέα Υόρκη αλλάζοντας δουλειές και παρακολουθώντας άλλα μαθήματα (τσάντες, ζώνες, παπούτσια κλπ) για πέντε χρόνια. Κατερινα Καρούσου ΈκθεσηΓυρίζοντας στην Ελλάδα ίσως επειδή ήμουνα το μοναδικό 'νέο αίμα' στο χώρο των καπέλων έκανα κυρίως καπέλα, πάντα όμως έκανα τα ρούχα μου ή τα διάφορα πράγματα για τον προσωπικό μου χώρο. Τώρα, τα τελευταία δυο χρόνια ασχολούμαι με τα παιδικά, βαπτιστικά ρούχα καθώς επίσης και όλα τα υπόλοιπα που αφορούν μια βάπτιση ή ένα γάμο. Πέρισυ η κυρία Τζομπανάκη μου έδωσε την ευκαιρία να ασχοληθώ με το θεατρικό κουστούμι. Δεν μ' αρέσει η τυποποίηση, δεν μ' αρέσει να κάνω τα ίδια πράγματα, θέλω να ασχολούμαι με την κάθε περίπτωση χωριστά. Πιστεύω ότι ο κάθε άνθρωπος πρέπει να έχει το δικό του στυλ που αναδεικνύει την προσωπικότητά του. Δεν μ' αρέσουν οι ετικέτες, θέλω να μου δίνεται η ευκαιρία να σχεδιάζω όλων των ειδών τα πράγματα. Για τις γυναίκες του millennium το ιδανικότερο θα ήταν να βρει η κάθε μια το προσωπικό της στυλ. Με λίγα λόγια, να βρει τον εαυτό της και να μην παρασύρεται από τις διάφορες τάσεις που το μόνο σκοπό που εξυπηρετούν είναι η συντήρηση της βιομηχανίας της μόδας. Ισως οι γυναίκες θα πρέπει να γυρίσουν πίσω στην παλιά καλή εποχή της μοδίστρας, που τότε σίγουρα ήταν πιο καλοντυμένες.

Τα καπέλα και τα σχέδιά τους, σήμερα, είναι πολύ συγκεκριμένα. Δυστυχώς η εποχή της δόξας τους που ακριβοπληρώνονταν και ήταν βασικό αξεσουάρ της εμφάνισης πέρασε. Οι προτάσεις σας σε ποιους απευθύνονται;

Τα σχέδια, οι φόρμες των καπέλων που ταιριάζουν στο γυναικείο πρόσωπο είναι λίγο πολύ συγκεκριμένες, οπότε στα σχέδια που είναι για παραγωγή και κατανάλωση δεν μπορείς να ξεφύγεις και πολύ. Εχω πάντα πολύ κομψές προτάσεις για καπέλα και άλλα αξεσουάρ που μπορούν να φορεθούν απ' όλες τις γυναίκες κάθε ηλικίας, από το πρωί μέχρι το βράδυ. Προσπαθώ να κρατάω μια υψηλή ποιότητα σ' ένα όσο γίνεται λογικό κόστος. Αλλά όπως είπαμε ακόμη γίνονται γάμοι, επιδείξεις μόδας, θεατρικές παραστάσεις που εκεί μπορείς να ξεφύγεις.

Παρ' όλα αυτά υπάρχουν αρκετοί fun του καπέλου. Πώς θα μπορούσε κάποιος να επιλέξει το κατάλληλο καπέλο;

Οι πραγματικοί fun του καπελου ξέρουν και να το επιλέξουν και να το φορέσουν. Αν είναι fun και δεν το έχουν τολμήσει ακόμα, υπάρχουν tips για να βρουν το κατάλληλο καπέλο, π.χ. το σχήμα του προσώπου. Ένα τετραγωνισμένο πρόσωπο καλό θα ήταν να προτιμήσει ένα πιο τετράγωνο τεπέ (το πάνω μέρος του καπέλου) ενώ οι κοντές γυναίκες να προτιμήσουν τα καπέλα με μικρό γείσο. Καλό είναι να ξέρουμε να ξεχωρίζουμε το χειροποίητο από αυτό της μαζικής παραγωγής. Ένα καλό καπέλο είναι ελαφρύ και δεν έχει ποτέ κόλλες, όλα είναι επάνω ραμμένα με βελόνα και κλωστή, γι' αυτό, άμα βλέπετε μια κλωστούλα και μια μικρή 'ατέλεια' να είστε σίγουρη ότι κάποιο ανθρώπινο χέρι το έχει ράψει, κι όχι μια μηχανή.

Φωτογραφίες: ευγενική παραχώρηση του περιοδικού Entos | αρχή